Datum: 11.květen 2012
Z předběžných výsledků Allianz penzijního fondu vyplývá, že v roce 2010 vytvořil zisk ve výši 309,75 milionů korun, což je oproti roku 2009 téměř čtvrtinový nárůst. Další vzestup zaznamenal i v počtu klientů, a to o téměř 15 procent - dnes má více než 164 tisíc účastníků a meziročně v tomto parametru roste čtyřikrát rychleji, než celý trh. Na více než 51 tisíc smluv pak přispívá pojištěným jejich zaměstnavatel.
„Také díky těmto optimistickým číslům budeme moci i za minulý rok připsat klientům stejně vysoké zhodnocení jako v předcházejících letech, nejméně 3 %,“ uvádí Petr Poncar, předseda představenstva Allianz penzijního fondu. “Kromě toho jsme jim na letošní rok připravili i další zajímavé nabídky. Dobrou zprávou je, že si mohou vybrat až polovinu naspořené částky ve formě výsluhové penze i dvakrát za dobu trvání pojištění a ke smlouvám uzavřeným v letošním roce nabízíme klientům navíc pojištění závažných úrazů na dva roky hrazené z nákladů fondu,“ dodává Poncar.
A jaký je nejběžnější klient Allianz penzijního fondu? Je mu 45 let – tento obvyklý věk se v uplynulých třech letech nezměnil, každý měsíc na penzijní připojištění přispívá obvykle 509 korun a tato částka se za stejné období zvýšila jen nepatrně – o 16 Kč. O třetinu se zvýšil počet účastníků, kteří do penzijního připojištění ukládají peníze formou mimořádných vkladů, třeba na konci roku z odměn či financí, které uspořili. Mimořádnými úložkami tak často dorovnávají částku potřebnou k maximální daňovým úlevám.